ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آیا چین می‌تواند با سلاح هسته‌ای ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک را نابود کند؟

  • کد خبر: ۱۳۰۹۳۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
آیا چین می‌تواند با سلاح هسته‌ای ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک را نابود کند؟
دولت چین به عنوان یکی از مخالفان اصلی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک محسوب می‌شود و مدتی قبل نیز از ایلان ماسک درخواست کرده بود تا استارلینک را در چین راه‌اندازی نکند. در همین راستا دانشمندان چینی بر این باورند تنها راه نابودی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده از یک سلاح هسته‌ای ویژه است که می‌تواند تعداد زیادی از این ماهواره را در مدار زمین نابود کند.

به گزارش شهرآرانیوز - خبرگزاری رسمی ارتش چین مدتی قبل با انتشار گزارشی نسبت به راه‌اندازی ماهواره‌های استارلینک ابراز نگرانی کرد و هشدار داد استارلینک قصد فعالسازی ۴۲ هزار ماهواره در مدار زمین را دارد و همین فناوری باعث برتری ارتش آمریکا در فضا خواهد شد.

با توجه به اینکه با سلاح‌های معمولی از جمله موشک‌های ضد ماهواره فقط می‌توان تعداد کمی از ماهواره‌های استارلینک را نابود کرد، از بین بردن این شبکه ناممکن به نظر می‌رسد. گفتنی است ماهواره‌های استارلینک نسبت به سایر ماهواره‌ها قیمتی کمتری دارند و امکان جایگزینی آن‌ها نیز وجود خواهد داشت.

در همین راستا محققان چینی بر این باورند با یک سلاح هسته‌ای می‌توان شبکه گسترده ماهواره‌ای استارلینک را از بین برد. در واقع در این روش موشک‌های هایپرسونیک حجم مشخصی از رادیو اکتیو را در جو زمین منفجر خواهند کرد که می‌تواند در شبکه ماهواره‌ای اینترنت استارلینک اختلال جدی را به وجود آورد. همچنین از این روش می‌توان برای دفاع در برابر موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک نیز استفاده کرد.

گفتنی است آمریکا در سال ۱۹۵۸ طی آزمایش هسته‌ای ارتفاع بالا توانست در ارتفاع ۷۷ کیلومتری از سطح زمین یک بمب با قدرت ۳.۸ مگاتن را منفجر کند که باعث ایجاد گویی آتشین در آسمان و تشکیل ابر بسیار بزرگی شد.

منبع: گجت نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->